آزمون استخدامی بخش خصوصی

شروع داستان آزمون استخدامی بخش خصوصی

10شهریور 1397- ساعت 13:53 آغاز سریال نمایشی انتظار استخدام برای جوانان بیکار و افراد امیدوار به کار در رشته‌های تخصصی

25شهریور 1397- ساعت14:26 نمایش موجی زودگذر از پیوستن شرکت‌های خصوصی . لازم به ذکر است سرعت استخدام در شرکت‌های خصوصی بسیار بالاتر از بخش دولتی است. و سؤال اینجاست که به عهده گرفتن روند استخدام توسط بخش وابسته به دولت (جهاد دانشگاهی) چطور مطابق خواست بخش خصوصی امکان‌پذیر است؟

10 مهر 1397 – ساعت 18:53 تبلیغی دیگر شاید برای توجیه مالی برگزاری آزمون و دور ریختن کاغذها و اوقات بیشتری از سرمایه‌های ملی

1آبان 1397 – ساعت 15:20 آغاز روند فرسایشی برای افراد امیدوار به شرایط بهتر اما بالا و پایین پریدن بیهوده در سامانه‌ای که به نظر از ایشان به عنوان موش آزمایشگاهی جهت جمع‌آوری داده استفاده می‌کند. آن هم در قبال اخذ پول از آنها!!!!

و شعارها و تبلیغاتی که به صورت برنامه‌ریزی شده و به نظر با اهداف تولید محتوا جذب بازدیدکننده تولید می‌شوند.

و امروز نزدیک به یک سال می‌گذرد و با چنین نتیجه‌ای هنوز یک تماس هم از هیچ شرکتی دریافت نکرده‌ام و حدود یک ماه پیش فقط نام دو شرکت که رزومه را دیده‌اند در پروفایلم به چشم می‌خورد. این در صورتی است که آزمون جدید (مرحله سوم) با تبلیغات گسترده‌تر منوال گذشته شروع شده و به ما دیگر به پروفایل گذشته‌مان دسترسی نداریم:

به نظرم این آزمون فقط جوابگوی عده قلیلی از مبتدی‌ها و در حد قانون کار پاسخگو بوده که هر کس با هر مدرکی در هر شرکت خصوصی و هر سمتی از آن برخوردار خواهد بود. و به ندرت متخصصان و نیمه متخصصان از این آزمون راضی بوده‌اند.

هرچند بخش روانشناسی و شخصیت شناسی برای من مفید بود و به عنوان بخشی از رزومه ام آپلودش کردم.

از چه کسانی انتظار پاسخ می رود؟


افرادی همچون دکتر محسن رضایی که خود حقوق بگیر دولت هستند و از اهدافی سخن می‌گویند که مرجع اصلی آن‌ها بخش خصوصی هستند. بخش خصوصی ای که زمان، بودجه و نیروی انسانی با اختلاف فاحشی نسبت به بخش دولتی در آن ارزشمندتر است.

بهتر نبود به جای بریز به پاش‌هایی مثل این آزمون از فکر و ایده استارتاپ‌های در حال رشدی همچون آدیلار، جابیار، سنجمان، کارفلو، جابینجا، کارلیب … در این زمینه استفاده می شد؟

از آنجا که هر حرکت متصل به دولت به تجربه ثابت شده پشت صحنه ای از بریز و به پاش‌ها و تک خوری ‌های عده‌ای قلیل وجود داشته و در آخر عده کثیری بی‌بهره می‌مانند، پیشنهاد می‌کنم اگر مبتدی نیستید در این آزمون و مراحل قبل و بعدش وقت خود را تلف نکنید.

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا