تولد یک سالگی نسخه سه دکتردکتر

امروز از جهت‌های خیلی زیادی برای من مهمه

از رویدادهای قدیمی‌تر که بگذریم، در همین چند سال اخیر به فاصله چند سال، خدا چند تا نعمت بزرگ بهم داد که با همه وجود دوسشون دارم:

۱۳۹۶ – امیرعلی

۱۴۰۰ – آوا

۱۴۰۲ – #v3 دکتردکتر

در #یکسالگی دکتردکتر، هیچ وقت اون شب به یادموندی رو فراموش نمی‌کنم. حاصل تلاش چند ماه یه تیم واقعا همدل به رهبری @dena و @nava

دو تا داداش که واقعا غبطه می‌خوردم به صمیمیت و ادب و اعتماد به نفس‌شون

معمولا LIFO عمل می‌کنه حافظه‌ام. سعی می‌کنم چند تا پستش کنم که خسته کننده نباشه.

دوس دارم نظر خوانندگان رو بدونم. اگر وقتتون رو نمی‌گیره،‌دریغ نکنید.

قرار بود آخر سال ۱۴۰۱ لانچ کنیم، همه عجله داشتن نتیجه کار رو ببینن ولی مثه ساختمونی که تموم شده و ریزه کاری‌هاش خیلی بیشتر وقت می‌بره، کار مایگریشن از نسخه دو به سه که #bigbang بود و همه چی باید لحاظ می شد هم نیاز به انرژی بیشتر داشت تا این زمان‌بر بودن رو جبران کنیم


سعی کردیم که #DDD جلو بریم تا در صورت نیاز راحت‌تر به #microservice های مختلف جداسازی کنیم.

به همت @farid تونستیم نسخه جدید رو بر بستر #k8s یا #kubernetes سوار کنیم و با زیرساختی که تامین شده بود بسیاری از مشکلات موجود حل می‌شد.

این افتخار نصیبم شد تا در تیمی که اول از همه برای حل مشکلات سلامتی مردم خدمت می‌کنه و دوم اینکه به صورت کاملا #flat در کنار هم کار می‌کنند جا داشته باشم.

البته امروز تولد @xen هم هست، تولدت مبارک 🙂

نسخه ۲ در واقع چند تا مایکروسرویس نوبت‌دهی، زمان‌بندی، پنل و … را با تکنولوژی‌هایی از جمله #kong و #rabbitMQ و #yii و #laravel و #react #mysql و … هندل کرده بود ولی برای توسعه بسیار نامنظم به نظر می‌رسید و در چند ماه گذشته‌اش، تیم جدید تونسته بود روی یک دست خط و یک ساختار و یک پروژه منظم کل کار رو جلو ببره.

روز بعد از انتشار #v3، دقیقا پارسال، چنین روزی، حاصل کار فشرده تیم فنی (منشن‌ها) رو تیم محصول تجربه می‌کرد.

(منشن‌ها) کشتی‌ای رو تحویل گرفته بودند که تازه به آب افتادآماده به آب انداخته شده بود و قابلیت تبدیل به یک ناو بزرگ رو داشت

الان که این متن رو می‌نویسم، در قالب #scrum و به صورت تقریبا کاملی تسک‌ها در #jira و بعد از #refine و #groom و #plan بهمون تخصیص داده می‌شه و بعد روال حرفه‌ای در #technical #meeting ها کمک می‌کنه تا تسک رو با دقت نسبتا بالا و تقریبا بدون مشکل برای #review بفرستیم و اگر #QA تایید کنه برای تایید توسط #product بهشون ارجاع می‌شه.

هر چند فرایند فوق کمی وقت‌گیر هست و جلوی #agility که در شروع کار داشتیم رو می‌گیره، اما به تیم #BI و #BD هم این امکان رو می‌ده تا با اعداد و ارقام نسبتا واقعی‌تری برای پیشبرد اهداف راهبردی شرکت تصمیم بگیرند.

البته خودتون بهتر می‌دونید که همیشه دریا صاف نیست و روزهای طوفانی زیادی داشتیم که منحصر به دکترها و بیماران که در طرف مقابل ما هستند نمی‌شه و کلی تداخلات داخلی داشتیم که ایستادگی‌مون در حل مشکل، کمک کرد به #softskills خوبی دست پیدا کنیم.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا