تا حالا آفلاین داکر کار کردی؟

داکر آفلاین
مبع عکس: https://fedakv.medium.com/docker-offline-installation-do-it-right-3b9f0a9afa08
docker network ls | awk '{print $1}'| xargs -n 1 docker network inspect | grep -in -C 10 192.168.0

قطعا راه حل خلاصه تری وجود داره، ولی این نشون می ده وقتی بیس کار رو خوب بلد باشی، برات فرق نمی کنه چه ابزار دیگه ای بیاد وسط.

در همین حال توفیق اجباری آفلاینی که پیشنهاد می کنم هر چند وقت یکبار تجربه ش کنید، خواستم از help خود docker راه بهتری پیدا کنم.

بعله. دستور زیر کمک خوبی کرد:

docker network ls –help

پارامتر -f یا –filter

البته نتونستم ازش پیدا کنم کدوم شبکه هست ولی از این دو راحتتر این بود که در جواب دستور ip a شبکه ای که subnet رو اشغال کرده، پیدا کنی و اسمش که با br معمولا شروع می شه و دش و یه عبارت دیگه در واقع آی دی همون شبکه ای هست که در دستور docker network ls می تونی ببینیش. کافیه اون شبکه رو تغییر بدی یا حذف کنی و شبکه ADSL یا هر چیز دیگه که از اون subnet استفاده می کرد رو وصل کنی. این بار اگه stack یا container مربوط به اون رو اجرا کنی احتمالا دیگه نتونه subnet شبکه ADSLت رو بگیره.

docker network rm [اسم یا آی دی شبکه]


تقریبا نیم ساعت برای این پست وقت گذاشتم و ارزشش رو داشت به نظرم. شاید به درد کسی خورد، و شاید هم به دیگران نشون داده باشم که چه استعدادهایی دارم. البته نه برای اینکه به دیدن دیگران نیاز دارم، بلکه برای اینکه بقیه هم اگر نیازی دارند بتونند زودتر اعتماد کنند و در وقت صرفه جویی بشه. البته همه انسان ها به انحای مختلف به هم نیازمندند.

تو این چند وقت یادگرفتیم داشته هامون رو به رخ بکشیم، هر چند کوچیک. بدون هوش مصنوعی، حداقل بقیه متوجه بشن که برای یه کار ساده چقدر زمان می بره تا راه حلش رو پیدا کنی و این هیکل و گردن و کمر رو قناصش کنی تا دیگران استفاده کنن.

نوش جونتون، ما هم پولش رو می گیریم. ولی یادتون نره هیچی سلامتی نمی شه. ما زندگی مون رو گذاشتیم تو غمار تا بلکه آینده ای روشن تر نصیبمون بشه. به امید این روابط، شبکه های اجتماعی و لایک ها هم نیستیم. فقط به امید خدا، ولی نه طوری که بقیه خیال بد کنن.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا